Orvieto en Chianciante centrum 19/9 - Reisverslag uit Chianciano Terme, Italië van Margaret Rijntalder - WaarBenJij.nu Orvieto en Chianciante centrum 19/9 - Reisverslag uit Chianciano Terme, Italië van Margaret Rijntalder - WaarBenJij.nu

Orvieto en Chianciante centrum 19/9

Door: Margaret

Blijf op de hoogte en volg Margaret

19 September 2015 | Italië, Chianciano Terme

Vanmorgen relaxed ontbeten en daarna om 10 uur in de bus naar Orvieto.
Dit ligt op een laag vulkaangesteente en met de funiculaire gingen we naar boven. Er staat een grote basiliek en verder is het een leuk dorpje.
Er is een groot ondergronds stelsel. De huizen zijn al in de tijd van de Etrusken gebouwd van stenen die uit de vulkaanlaag zijn gehakt de ruimtes die hierdoor ontstonden werden ook als werkruimte gebruikt. Was interessant om te zien: www.orvietounderground.it
Hierna ben ik met twee andere koppels het oude centrum van Chianciano gaan bekijken. Was ook erg leuk en vooral rustig!
Na het gebruikelijke diner wilde ik een latte macchiato. Dus ik bestelde dat aan de bar. De vraag of ik de melk warm of koud wilde vond ik al wat vreemd, maar ik kreeg ook nog eens in een espressokopje!
Toen ik zei dat dat volgens mij niet klopte, verontschuldigde de man achter de bar zich met de opmerking dat de barman even afwezig was. Hij had dus geen idee wat hij aan het doen was. Op mijn aanwijzingen schonk hij het over in een grotere kop en deed er nog extra melk bij. Was niet de beste latte macchiato ooit ;)
Morgen om 8.30 uur weer in de bus voor een bezoek aan Florence.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margaret

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 4299

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2017 - 25 Augustus 2017

Fietsen in en rond Berlijn

14 September 2015 - 23 September 2015

Toscane - Umbrie

Landen bezocht: