Laatste Fietsdag en terugreis - Reisverslag uit Kolonie Klein Machnow, Duitsland van Margaret Rijntalder - WaarBenJij.nu Laatste Fietsdag en terugreis - Reisverslag uit Kolonie Klein Machnow, Duitsland van Margaret Rijntalder - WaarBenJij.nu

Laatste Fietsdag en terugreis

Blijf op de hoogte en volg Margaret

25 Augustus 2017 | Duitsland, Kolonie Klein Machnow

Donderdag stonden we weer om 8.45 uur bij de bus. We gingen een route van de Flaeming Skateroute (http://www.flaeming-skate.de/nl/over-ons.php) fietsen. Even ten zuiden van Berlijn ligt een gebied met heel veel geasfalteerde paden verdeeld over 8 routes. In totaal is het 230 km. Wij deden route 4 van 43 km. Een prachtig gebied, soms door een dorpje.
Na een km. of 10 kwamen we bij een meer, waar beverratten woonden. Die waren heel tam en op advies van Cor had een aantal van ons brood mee. Dat lustten ze wel.
Cor vertelde dat we na 18 km. bij Frau Witte koffie met Kuchen konden krijgen. Dat was hele lekkere Kuchen met pruimen!
10 km. verder konden we Soljankasoep eten, een oost Europese soep. Helaas waren er nog maar 4 kopjes en we waren met 27. Ik heb toen maar een Kleine Schweinerei besteld (kleine schnitzel met friet).
Na de laatste km. waren we terug bij de bus en moesten de fietsen worden schoongemaakt. We hadden alle dagen mooi weer gehad, dus we hoefden ze alleen maar af te stoffen.
Met de bus reden we naar Jüterbog, een klein dorpje, waar we nog iets konden drinken en rondlopen.
Toen weer de bus in naar het hotel voor het laatste diner.
Op de terugreisdag moesten we om 07.15 uur in de bus zitten. Om 6.30 uur nog genoten van een heerlijk ontbijt en toen naar de bus.
De terugreis verliep voorspoedig, we hadden nauwelijks oponthoud en om 16.45 uur waren we weer in Asten, het verzamelpunt. Het leek er even op dat een van de bussen flinke vertraging had, waardoor we later op de eindbestemming zouden aankomen, maar gelukkig viel dat mee. Wouter kwam me weer ophalen. Bedankt!
Ik heb een leuke vakantie gehad. Ben wel blij dat ik een e-bike had gehuurd, want er zaten pittige stukken tussen. De groep klikte goed.
Wie weet volgend jaar weer zoiets.

• 30 Augustus 2017 - 19:43

Irene:

Hoi Margaret,

Beetje laat bericht maar zit nu pas achter de computer. Fijn dat je het zo leuk gehad hebt. Ebde de spanning die je in het begin had snel weg?
    gr. Irene