Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Kolonie Klein Machnow, Duitsland van Margaret Rijntalder - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Kolonie Klein Machnow, Duitsland van Margaret Rijntalder - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4

Blijf op de hoogte en volg Margaret

22 Augustus 2017 | Duitsland, Kolonie Klein Machnow

Derde en vierde dag

Maandag stond Potsdam op het programma. Na een heerlijk ontbijt zaten we om 09.00 uur in de bus. Vlakbij het centrum van Potsdam zijn we op de fiets gestapt. We gingen in colonne naar paleis Sans Souci, een prachtig gebouw met een enorme trap. Het is gebouwd door Friedrich de Grote tussen 1745 en 1747. Blijkbaar was er ooit een nieuw paleis nodig, want er zijn er twee.
Potsdam heeft een Holländisches Viertel, de Hollanse wijk, gebouwd tussen 1733 en 1740 in opdracht van Friedrich de Grote. Daarna nog een rondje om een meer, met een paar pittige klimmetjes. Leve de e-bike!
We aten om 18.00 uur en om 19.00 uur zaten we alweer in de bus voor een avondtour door Berlijn.
We zijn o.a. langs de Reichstag, Unter den Linden, Brandenburger Tor, Checkpoint Charlie, het monument voor de Roma en het monument voor de Joden gelopen. Heel indrukwekkend!
Op de plaats waar ooit de muur stond loopt een lint van twee rijen keien door de stad.
Na een drankje op een terras brachten we nog een bezoek aan het SonyCenter,
Het Sony-Center is een multifunctioneel gebouw in het centrum van Berlijn. Het complex aan de Potsdamer Platz huisvest kantoren, winkels en horeca. Een Futuristisch ontwerp.
Om 23.40 uur waren we weer terug in het hotel.

Op dinsdag had Simon, de chauffeur, vrij. Om 9.00 uur konden we de fietsen ophalen en kregen we een route voor een rondje Wannsee. Ik reed met Alinda (47), Betty(69) en Gerda (70) Zij allemaal op eigen kracht en ik op de e-bike. Na een overtocht met de boot reden we voornamelijk over bospaadjes en kregen we te maken met flinke klimmetjes. Diep respect voor deze dames, ik zou het niet gered hebben denk ik.
We sloten af met een drankje op een heerlijk terrasje.

• 22 Augustus 2017 - 19:08

Pascal En Vera :

Lijkt me een interessante route door Berlijn! =)
    Veel plezier nog! xxx

• 24 Augustus 2017 - 19:02

Marianne:

Heerlijk he, zo'n e-bike. Maar... de heuvel naar Austerlitz vanaf Leusden heb je ook gereden hoor op een gewone fiets!
    Leuk die combinatie van fietsen, bospaadjes en stad.
    Fijne dagen nog verder, Marianne

• 24 Augustus 2017 - 19:52

Irene:

Volgens mij heb je het naar je zin. Goed hoor Margaret!
    Hoe is het gezelschap? Ik hoor het wel na je vakantie hoor.