eerste reisdag 14-9 - Reisverslag uit Chianciano Terme, Italië van Margaret Rijntalder - WaarBenJij.nu eerste reisdag 14-9 - Reisverslag uit Chianciano Terme, Italië van Margaret Rijntalder - WaarBenJij.nu

eerste reisdag 14-9

Blijf op de hoogte en volg Margaret

14 September 2015 | Italië, Chianciano Terme

Vanmorgen ging om 4.15 de wekker. Best vroeg. Wouter stond iets later op, maar was ook nog heel vroeg!
Hij heeft me naar de opstapplaats gebracht. Superlief!!
Bij Capelse Brug stonden al 2 bussen en veel mensen met koffers. Mijn bus kwam iets later en om even 6.00 uur vertrokken we.
We reden naar een verzamelpunt in Didam. Daar werd iedereen naar de juiste bus verwezen. 1 van de bussen had in de file gestaan, dus we vertrokken pas om 9.30 uur, een uur later dan gepland volgens mij.
We zijn met 41 mensen, voornamelijk vijftigers en zestigers, met wat uitschieters naar boven en beneden, zitten leuke mensen bij ;). Onderweg hadden we het eerste uur flink wat regen.
Daarna klaarde het flink op en bij onze eerste stop in Duitsland, een stukje voorbij Düsseldorf, scheen de zon.
Het bleef verder mooi weer.
Onze chauffeur heet Allard, aardige man, vertelde onderweg wat over verschillende bezienswaardigheden.
In totaal hebben we 4 stops gemaakt. Omdat we later waren vertrokken en toch nog een beetje oponthoud hadden, waren we pas om 21:00 uur bij het hotel en toen moesten we nog eten. We kregen vleesbouillon met teveel vermicelli, lekkere salade, flinke schnitzel met gekookte aardappel en ijs toe. Om 23:00 uur was ik op mijn kamer.
Nu lekker slapen, morgen om 8.15 uur bij de bus.